De film
In een magisch land wonen Wolfwalkers. Je herkent ze aan hun fonkelend rode haar en grote ogen. Zij kunnen niet alleen praten met wolven, maar ook wonden genezen en zelf in een wolf veranderen. Robyn leert van haar vader om te jagen en gaat met hem op reis om de laatste wolven te doden. Dan leert ze Mebh kennen, zij is een Wolfwalker, net als haar moeder. Als haar moeder spoorloos verdwijnt, gaan Robyn en Mebh naar op zoek. Robyn kom terecht in een geheime, betoverende wereld.
WOLFWALKERS is de derde film en laatste film in de Ierse folk-trilogie van de makers van Song of the Sea en Secret of Kells, Tomm Moore en Ross Stewart die met deze films respectievelijk twee en drie Oscarnominaties in de wacht sleepten. De handgetekende film van de grootste animatieproducent in Ierland, Cartoon Saloon, is sinds de wereldpremière op het filmfestival van Toronto met veel lof ontvangen. In Nederland verscheen WOLFWALKERS vanaf 25 november in de bioscoop.
De opdracht
Distributeur Periscoop Film bracht de Ierse animatiefilm WOLFWALKERS uit in de bioscopen in de originele versie en met een Nederlandse dub. In opdracht van de distributeur ging Film Incompany aan de slag met de marketing -en publiciteitscampagne van de film. Hiermee hoopten we de verschillende doelgroepen van WOLFWALKERS zo goed mogelijk te bereiken.
Werk en resultaten
Voor de campagne waren twee doelgroepen voor WOLFWALKERS van belang: 1) de animatie -en filmliefhebber en 2) jonge kinderen en hun ouders. Daarom verdeelden wij de campagne en benaderden deze twee doelgroepen via een brede campagne, bestaande uit: outdoor Abri campagne Amsterdam, tv-spot bij Ster & Cultuur Junior, sociale media campagne, online campagne van De Persgroep, Pathé Media, kinderblog’s en andere sites die ouders van jonge kinderen raadplegen. Met een betaald budget werden de doelgroepen gewezen op de trailers van de films, zowel de originele (doelgroep: film & animatie) als de Nederlandstalige trailer en teaser (doelgroep: familiefilm).
Ster & Cultuur Junior – 20 seconden spot (NL)
Abri campagne Amsterdam
Facebook & Instagram advertenties – totale bereik
116.735 mensen bereikt
297.791 Impressies
Ook kreeg WOLFWALKERS aandacht in de landelijke pers door middel van recensies en interviews:
Geselecteerde publicaties
Wolfwalkers is verrassend, ontroerend en opmerkelijk gestileerd: een traktatie zoals je inmiddels zo’n beetje verwacht van Cartoon Saloon.
★★★★ NRC handelsblad
Elke lijn, cirkel, kras en kleurtoets is even verrukkelijk in Wolfwalkers, dat ook nog eens flink weet te ontroeren: zelden sneed het gehuil van wolven zo door merg en been.
★★★★ de volkskrant
Het resultaat is ronduit betoverend.
★★★★★ De telegraaf
Deze adembenemende film creëert met een ongelofelijk creatieve animatiestijl een sublieme eigen wereld en mag met recht een meesterwerk genoemd worden.
★★★★★ Filmtotaal
Betoverend mooie film.
★★★★★ kidsweek
Interviews Wolfwalkers
Met regisseurs Tomm Moore & Ross Stewart