Film & opdracht
In de lente van 2023 opende het Rijksmuseum in Amsterdam de deuren voor de grootste Vermeertentoonstelling ooit. De documentaire Vermeer – The Greatest Exhibition nodigt de kijker uit voor een unieke privétour van deze tentoonstelling, onder leiding van de curatoren en Taco Dibbits, directeur van het Rijksmuseum. De film, geregisseerd door David Bickerstaff, biedt unieke inzichten in het kunstenaarsschap van Vermeer.
Piece of Magic Entertainment bracht de film uit op 6 juni 2024. In samenwerking met de distributeur hebben we de marketing en promotie voor de filmrelease gedaan.
Highlights
Voor deze film identificeerden we snel een duidelijke doelgroep: iedereen die de Vermeer- tentoonstelling in het Amsterdamse Rijksmuseum vorig jaar heeft gemist of juist nogmaals wil beleven. Focus in de campagne waren promotionele samenwerkingen om deze doelgroep te bereiken, persaandacht generen voor de film en een gerichte campagne via de sociale media.
Samenwerkingen
Met kunstplatform en tijdschrift See All This organiseerden we een winactie middels een nieuwsbrief aan hun lezers. We benaderden kunstgeschiedenisverenigingen voor het organiseren van een speciale voorpremière in Filmtheater Slachtstraat en een winactie voor hun leden. Daarnaast hebben we een samenwerking opgezet met Fabrique des Lumières, die deze zomer de tentoonstelling Hollandse Meesters, van Vermeer tot van Gogh vertonen. Door deze samenwerking hebben we op verschillende manieren aandacht kunnen genereren voor zowel de documentaire als de kunst van Vermeer bij Fabrique des Lumières. Ook werkten we samen met het Rijksmuseum om de film onder de aandacht te brengen bij hun achterban.
Pers
Er verschenen goede recensies van de pers. Nederlands Dagblad gaf de film hun nd topkeuze label en gaf 5 sterren. Ook EW Magazine kwam met een mooie recensie naar buiten.
De docu Vermeer – The Greatest Exhibition duikt diep in de systematische en spirituele erfenis van ‘de meester van het licht’.
Nederlands Dagblad ★★★★★