© Jordan Cronenweth by courtesy A24
Film & Opdracht
De beste concertfilm aller tijden. Zo wordt de energieke en inmiddels legendarische Talking Heads – David Byrne, Tina Weymouth, Chris Frantz en Jerry Harrison – concertregistratie door velen genoemd.
Distributeur Piece of Magic Entertainment en filmproducent A24 brachten de film uit 1984 ter gelegenheid van het 40ste jubileumjaar, in 4K gerestaureerd, terug naar het grote scherm. De concertfilm van Jonathan Demme (Silence of the Lambs) vanuit het Pantages Theater in Hollywood bleek ook zoveel jaar na dato geenszins gedateerd en het absurd grote kostuum van David Byrne was nog steeds een fashion statement en de aanleiding voor veel bioscopen om met een groot uitgevallen pak creatief uit de hoek te komen.
De film werd begin 2024 uitgebracht met voorpremières in de kerstvakantie en met als klap op de vuurpijl een uitverkochte vertoning in de grote zaal van Paradiso begin april. In samenwerking met de Nederlandse filmdistributeur Piece of Magic Entertainment verzorgen we de publiciteit en de sociale mediacampagne voor deze filmrelease.
Highlights
Een concertfilm is over het algemeen interessant voor zowel film- als muziekjournalisten. Van beide zijden bleek de belangstelling enorm. Er konden (online) interviews gedaan worden tijdens het Filmfestival van Toronto. Dagblad het Parool en het maandelijkse muziekmagazine Lust for Life spraken de band en de Volkskrant sprak toetsenist Jerry Harrison wat resulteerde in een prachtig stuk, met de cover van V waarbij “Fa Fa Fa Fa Fa Fa Fa Fa Fa” de belangrijkste tekst was.
Diverse platenzaken hebben de filmposter opgehangen en een promotie ingezet via hun sociale mediakanalen. Warner Music heeft de trailer te delen. Op radio zijn promoties gedaan op onder meer KINK en Radio 2 en hebben we een radiocommercial ingezet op 3FM en Radio 10.
De sociale mediacampagne deed het op veel fronten goed. Er was een hoge click through rate, veel interactie en met o.a. een heel goed presterende korte trailer werd een groot aantal Thruplays gegenereerd.
Pers
Qua media-aandacht hebben we een brede groep mensen weten te bereiken met bijvoorbeeld een artikel in muziekblad OOR.
Een vier sterren recensie in Trouw. En vijf sterren in de TV Krant, de eerder genoemde interviews in Parool, Volkskrant en Lust for Life, maar ook werd er in de populaire ochtendshow op Radio 2, Willem Start Op over de film gepraat. Om met een quote van Gonzo af te sluiten:
Aan Stop Making Sense klopt alles.