Film & Opdracht
Rosalie (regie: Stéphanie Di Giusto) met in de hoofdrollen Nadia Tereszkiewicz en Benoît Magimel vertelt het verhaal van een jonge bebaarde vrouw die voor zichzelf opkomt en sociale normen van vrouwelijkheid afwijst, op zoek naar ware liefde. Inspiratie voor de film was Clémentine Delait, een Franse bebaarde dame en caféhoudster die aan het begin van de twintigste eeuw beroemd was.
Cherry Pickers Filmdistributie bracht deze film uit op 11 juli 2024. In samenwerking met de distributeur stelden wij voor de filmrelease een marketing- en publiciteitsplan op.
Highlights
Rosalie is een kostuumdrama die hedendaagse thema’s aansnijdt maar bovenal verkondigd dat iedereen er mag zijn, ongeacht hoe die de persoon er uit ziet. Een vrouw met een baard blijkt een opvallend beeld te zijn wat veel reacties teweegbrengt. Een delicaat en spraakmakend onderwerp, waardoor wij besloten te focussen op het produceren van verschillende marketingmaterialen ter promotie van de film en naast reguliere persbenadering ook de nadruk te leggen op de feministische doelgroep.
Marketingmaterialen
Voor extra zichtbaarheid kozen we bij Filmtheater De Uitkijk voor een grote gevelbanner en we lieten ansichtkaarten en flyers maken met daarop extra informatie over de vrouw die de inspiratie was voor het verhaal van de film, de Française Clémentine Delait.
Pers
De film werd over het algemeen positief ontvangen door de pers. In Filmkrant verscheen een interview met Stephanie Di Giusto en met hoofdrolspeler Nadia Tereszkiewicz.
Ik voel me normaliter altijd vrouwelijk, maar nu moest ik er echt naar op zoek. Uiteindelijk voelde ik me vrouwelijker met mijn baard, dan zonder. Daar gaat de film over: schoonheid vinden op onverwachte plaatsen.
Nadia Tereszkiewicz
Het Nederlands Dagblad waardeerde de film met 4 sterren:
Met ingetogen spel, een prachtige aankleding en een eerlijke verkenning van wat het betekent ‘outsider’ te zijn, word je als kijker het verhaal ingesleurd.
The TittyMag, een creatief bureau en intersectioneel feministisch kunstplatform, tipte de film op hun website en deed een aankondiging in hun nieuwsbrief.