Film & opdracht
Strijdlust, hoop, vriendschap en een gevecht dat het hele land in beweging bracht. Wanneer Ari hoort dat haar ziekte terug is en haar beste vriendin Zahra wordt uitgezet, nemen ze het heft in eigen handen en gaan naar Den Haag om tegen het besluit van de minister te protesteren. Een film van Mark de Cloe gebaseerd op een waargebeurd verhaal over twee vriendinnen die met hun actie het hele land op zijn kop zetten.
Voor filmdistributeur In the Air en producent Rinkel Film verzorgden we de marketing, première organisatie en online en social media campagnes voor de bioscoopuitbreng van deze jeugdfilm.
Highlights
Premières
Op zondag 9 februari vond de première plaats in Koninklijk Theater Tuschinski in aanwezigheid van cast en crew. Na afloop van deze besloten vertoning ging de cast door op een première tour naar Pathé Amsterdam Noord, Pathé Utrecht Leidsche Rijn en Pathé Amersfoort. In elk theater was een meet&greet met Sophie Lindner, Maryam Akbari, Frida Heijmen en Joshua Okonkwo en kregen bezoekers een drankje, popcorn, een goodiebag en t-shirt.
Samenwerking met Warner Music

In samenwerking met Warner is gekozen om het originele nummer Iedereen is van de wereld van Té Lau van The Scene (1990) in een nieuwe versie uit te brengen door Zoë Livay en Matheu. Bij de single is ook een muziekvideo gemaakt, met beelden van Matheu en Zoë gemonteerd met beelden uit de film. Deze single is door Warner geplugd op YouTube, Spotify (zoals Je Moerstaal) en radio en tv. Daarnaast werd ook ingezet op een onlinecampagne met Matheu en Zoë waarbij ze steeds de film, de publiekspremière datum en de release datum onder de aandacht brengen.
Online advertising en sociale mediacampagnes
Voor deze film zijn succesvol campagnes ingezet op verschillende kanalen waar de doelgroep direct en indirect actief is. Via onder andere Meta (Instagram, Reels, Stories), Snapchat, YouTube en TikTok werd de doelgroep effectief bereikt en geactiveerd. De creatieve content en strategie zorgden voor veel zichtbaarheid, betrokkenheid én verkeer naar de website. Ook de inzet van organische content op TikTok en Instagram droeg bij aan het brede bereik en de dagelijkse interactie rondom de film. Door het opzetten van samenwerkingen met influencers en de actieve betrokkenheid van castleden genereerde de content effectief interactie.



Outdoor en muziekstandee
In 10 Pathé bioscopen stonden muziekstandees van 140x200cm met de posterafbeelding. In de kartonnen standee is een soundbox geïntegreerd waarmee een fragment van de Iedereen is van de wereld single van Matheu en Zoë Livay kan worden beluisterd. Naast de outdoor campagne door de hele stad, hebben we voor deze film ook speciale schoolboard campagnes ingezet. Op middelbare scholen hingen posters van de film om de juiste doelgroep direct te bereiken.


