Film & opdracht
Hoard is een rauw en compromisloos verhaal over Maria, een meisje dat opgroeit in een buitengewone wereld vol chaos, betovering en vooral: heel veel troep. Een magische en fantasierijke jeugd met haar obsessief verzamelende moeder in Londen, verandert abrupt wanneer een tragedie hen van elkaar scheidt.
Luna Carmoon’s debuutfilm ontaard net als haar hoofdpersonage Maria: ongeremd, grenzeloos en onconventioneel. Met onvergetelijke hoofdrollen van Saura Lightfoot-Leon (The Agency, American Primeval) en Joseph Quinn (Stranger Things, Game of Thrones).
Piece of Magic Entertainment bracht de film uit op 12 juni 2025. In samenwerking met de distributeur werkten we aan de strategie voor de uitbreng, de onlinecampagne, de marketing en de publiciteit van de filmrelease.

Highlights
Hoard prijspakket
In samenwerking met de distributeur ontwikkelden we promotioneel materiaal, waaronder T-shirts en totebags met het posterbeeld van de film. Deze stelden we beschikbaar aan filmtheaters, zodat zij deze konden inzetten bij speciale vertoningen of winacties voor hun publiek. Op deze manier werd de zichtbaarheid van de film versterkt en ontstond er extra betrokkenheid onder het lokale filmtheaterpubliek. Daarnaast realiseerden we in samenwerking met de VARAgids een landelijke winactie in het blad, waarmee we ook buiten de filmtheaters een brede doelgroep bereikten en de publiciteit rondom de release verder vergrootten.



Pers & publiciteit
Voor Hoard hebben we ons in de persbenadering vooral gericht op de filmpers, aangezien de film een echte auteursfilm is. Het speelfilmdebuut van Luna Carmoon ging in 2023 in Venetië in première en leverde Carmoon later een BAFTA-nominatie op. Carmoon heeft een uitgesproken, eigenzinnige stem en een visuele stijl die zich onderscheidt binnen het filmlandschap. Ons doel was ervoor te zorgen dat deze artistieke signatuur helder en overtuigend naar voren kwam, zodat zowel critici als filmtheaterbezoekers de unieke kwaliteiten van Carmoon’s werk konden ontdekken en waarderen.

Imponerend filmdebuut
★★★★ – NRC
Een prachtig rommelig, imperfect, smoezelig eigentijds sprookje over liefde, vuilnis en tranen.
★★★★ – VPRO Cinema
[..] een drama dat wonderlijk aan je kleeft
★★★★ – Trouw
Extra doelgroep benadering
Vanwege de diverse thema’s in Hoard – zoals rouwverwerking, trauma en mentale problematiek – leende de film zich uitstekend voor een gerichte benadering van specifieke doelgroepen. We legden onder meer contact met Willem Levensvragen om speciale, lokale vertoningen te organiseren, gevolgd door nabesprekingen vanuit hun organisatie. Deze bijeenkomsten boden ruimte voor verdieping en reflectie, en versterkten de maatschappelijke relevantie van de film.
Daarnaast brachten we Hoard onder de aandacht bij platforms en (vak-)bladen die aansluiten bij deze thematiek en doelgroep, zoals Medisch Contact, om zo ook professionals en deskundigen te bereiken en de dialoog rond de film te stimuleren.
