De film
Goldie is een film van Sam de Jong (Prins), een Amerikaanse productie met in de hoofdrol het beroemde model Slick Woods. De eigenwijze Goldie (18) vecht na de arrestatie van haar moeder om haar zusjes uit de handen van de jeugdzorg te houden.
De opdracht
Samen met distributeur Cherry Pickers ontwikkelden wij een marketingstrategie voor Goldie om Sam de Jong’s nieuwste film bij de filmliefhebbers en het jongere publiek onder de aandacht te brengen.
Werk en resultaten
Door het succes van Sam de Jong’s film Prins wisten wij de publiciteit opnieuw te interesseren in deze Amerikaanse productie van de filmmaker. Er verschenen verschillende interviews en er werden veel recensies gepubliceerd. Ook was de regisseur te gast bij het tv-programma Jinek op vrijdag 17 januari 2020.
Sam de Jong levert met ‘Goldie’ opnieuw knap werk.
Trouw ★★★★
Een optimistische, energieke film die springt van rauw realistisch naar sprookjesachtig, van kleurijke animatie naar Instagramfilters.” Sam de Jong levert met ‘Goldie’ opnieuw knap werk.
Cineville
Levensecht gespeeld door het inmiddels wereldberoemde fotomodel Slick Woods.
VPRO Cinema ★★★★
Daarnaast richtten wij ons op de sociale media marketing van de film om zo de doelgroepen van de film te bereiken: 1) de arthouse bezoekers via Facebook en 2) de jongere, urban bioscoopbezoekers via Instagram.