Film & opdracht
Flow is een unieke, woordloze animatiefilm van Gints Zilbalodis over een kat die wakker wordt in een wereld overspoeld door water. Op een zeilboot vol andere dieren moet hij leren samenleven om te overleven. Flow was genomineerd voor twee Oscars en won die voor Beste Animatiefilm.
Voor filmdistributeur Bantam Film verzorgden we de marketing en publiciteit voor de bioscooprelease van deze bijzondere animatiefilm. Flow ging op Tweede Kerstdag in première in meer dan 60 Nederlandse bioscopen en trok inmiddels meer dan 125.000 bezoekers.
Promotiematerialen
Voor de release rond de feestdagen ontwikkelden we opvallende promotiematerialen met een knipoog naar kerst. We lieten kerstballen maken met de zwarte kat uit de film, die als relatiegeschenk werden verstuurd naar alle filmtheaters. Daarnaast ontwierpen we speciale kersttruien met gouden glitterdetails, die werden ingezet voor winacties. Tijdens de feestelijke première in Eye kreeg elke bezoeker een kerstbal mee naar huis.

Première & regisseursbezoek
Voor de feestelijke Nederlandse première in Eye Filmmuseum werkten we samen met het Kaboom Animation Festival. Regisseur Gints Zilbalodis was hiervoor speciaal in Nederland. De premièrevoorstelling werd afgesloten met een Q&A onder leiding van auteur Bibi Dumon Tak. De volgende ochtend gaf Gints een masterclass voor studenten van de HKU in LAB111. Zijn bezoek leidde tot interviews in onder andere Volkskrant, Trouw, Parool en The Nerd Shepherd.

Pers & ontvangst
De film werd unaniem lovend ontvangen door de pers. Zowel Volkskrant, Trouw als The Nerd Shepherd gaven de film vijf sterren. Flow werd geprezen om zijn visuele kracht, originaliteit en emotionele gelaagdheid.
Wat een overrompelende, ontzagwekkende wereld heeft Zilbalodis geschapen met het veelbekroonde Flow.
★★★★★ – Volkskrant
Aangrijpende animatiefilm Flow dompelt je onder in een droomwereld vol levensechte dieren.
★★★★★ – Trouw
De prachtige beelden, intense sfeer en universele boodschap maken deze film tot een waar animatie-meesterwerk.
★★★★★ – The Nerd Shepherd
Een magische ervaring die je op een zo groot mogelijk scherm moet beleven.
★★★★ – VPRO Gids
Memorabele momenten van schoonheid, geluk en hoop worden ondersteund door een meeslepende soundtrack.
★★★★ – FilmTotaal


Campagne voor jong en oud
Naast een campagne gericht op het volwassen filmhuispubliek, zetten we ook sterk in op Flow als uitje voor het hele gezin. In samenwerking met Kidsproof ontwikkelden we een kerstvakantiecampagne met redactionele aandacht voor de film als familietip. Tegelijkertijd was de film zichtbaar in het straatbeeld van Amsterdam, Utrecht en Rotterdam via digitale abri’s, zuilen en toiletpanelen.
