Key Image van de marketingmaterialen voor Becoming Led Zeppelin. Copyright ©2025 PARADISE PICTURES LTD
Film & opdracht
Becoming Led Zeppelin toont het ontstaan van de legendarische rockband, die tegen alle verwachtingen in een bliksemsnelle opmars maakte. Met indrukwekkende, psychedelische en nooit eerder vertoonde beelden, optredens en muziekfragmenten, neemt regisseur Bernard MacMahon het publiek mee op een meeslepende en filmische reis door het persoonlijke verhaal van Led Zeppelin. De bandleden vertellen in hun eigen woorden over hun creatieve en muzikale reis en is daarmee de eerste officiële documentaire over de band.
Piece of Magic Entertainment bracht de film uit op 27 februari 2025. In samenwerking met de distributeur werkten we aan de strategie voor de uitbreng, de onlinecampagne, de marketing en de publiciteit van de filmrelease.

Highlights
Voor de uitbreng van Becoming Led Zeppelin lag de focus op het bereiken van de primaire doelgroep: muziekliefhebbers en fans van Led Zeppelin. We regelden een interview in Lust for Life met regisseur Bernard MacMahon en producent Allison McGourty. Daarnaast werd een key image van de marketingmaterialen van de film gebruikt voor de cover van het blad. Naast het verzorgen van de publiciteit en marketing van de film hebben we de online campagne voor de film opgezet via META, Google en Youtube. De traffic campagne presteerde bovengemiddeld goed en zorgde voor een sterke doorstroom naar de ticketverkoop van de film.

Cover van het blad Lust for Life

Snippet uit de online campagne voor de film
Led Zeppelin prijspakket
Om de film te promoten werkten we samen met de uitgever van het boek Led Zeppelin in Nederland. Zij leverden een bijdrage aan een prijspakket, die we aanboden bij online platforms, radioprogramma’s en filmtheaters om extra aandacht voor de film te genereren.

Winactie op de Instagram van Lumière in Maastricht

Prijspakket voor Becoming Led Zeppelin
Publiciteit
Voor deze film benaderden we naast de filmpers ook de muziekpers. Voor een exclusieve IMAX-preview van de film nodigden we belangrijke journalisten en contacten uit. Rondom de release van de film werd er uitgebreid aandacht besteed met recensies en artikelen in (dag-) bladen en met gesprekken en winacties op radio. De film werd besproken in De Albumshow (NPOradio 2), in Lunch Lekker (NPOradio 5) en in De Nieuws BV (NPOradio 1).
Dit is een document voor de echte Zep-fans die verhalen willen horen die ze nog niet kenden.
– Nieuwe Revu