Film & opdracht
Astolfo is een zomerse romantische komedie van de Italiaanse regisseur Gianni Di Gregorio, die schittert naast actrice Stefania Sandrelli.
De ultieme zomerse feelgood film die laat zien dat je nooit te oud bent voor de liefde. Samen met filmdistributeur Cherry Pickers hebben we een releaseplan en marketingstrategie opgezet om de film zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen. De film werd op 13 juli uitgebracht in de bioscoop.
Strategie
- Creëren van word- of- mouth: Een film waar je blij van wordt. Dat gevoel geeft Astolfo. Gecombineerd met de locatie, een pittoresk dorpje in de Abruzzen in Italië maakt dat deze film interessant is voor Italiaans georiënteerde partijen. Met advertenties en promoties in bladen als De Smaak van Italië, Italië Magazine, Il Giornale en ook samenwerkingen met de comitati (verenigingen) Dante Alighieri door het hele land waarmee we de film onder de aandacht hebben gebracht bij liefhebbers van Italië.
- Publiciteit: Di Gregorio’s debuutfilm Pranzo Di Ferragosto (2008) was geselecteerd voor IFFR en deed het ook goed destijds in de bioscopen. Samen met actrice Stefania Sandrelli, die in 2005 op het Filmfestival van Venetië de Gouden Leeuw won voor haar oeuvre. In combinatie met het zomerse beeld en verhaal natuurlijk interessant voor media om over te publiceren. Wij hebben de pers op de hoogte gebracht door persberichten te sturen en door deze contacten actief op te volgen.
- Marketing creative: Het gevoel van de film hebben we willen neerzetten met onze poster, onze social media campagne en banners. Daarnaast hebben we een flyer gemaakt voor onze samenwerking met restaurantketen De Pizzabakkers die zowel in filmtheaters als in de verschillende vestigingen is neergelegd. Bezoekers konden zo een gratis tiramisu krijgen.
Highlights campagne
Word of mouth:
Met Il Giornale hebben we online promotie met de film gemaakt met een artikel en een vrijkaartenactie, vermelding in nieuwsbrief en social post op verschillende kanalen. Daarnaast hebben we op het Italië evenement, dat jaarlijkse bij Kasteel de Haar wordt gehouden, een prachtige banner van de film verzorgd.
Marketing:
Voor de film hebben een social media campagne opgezet om de juiste doelgroep te bereiken. Hiervoor zetten we de kanalen van Meta in: Facebook, Instagram en de Audience Network. Maar daarnaast liepen onze campagnes ook via Google en YouTube.
De samenwerking met restaurantketen De Pizzabakkers waarvoor wij een flyer hebben laten maken. Deze is zowel verspreid via filmtheaters en in nabijgelegen vestigingen. Op de flyer staan actievoorwaarden waarmee bezoekers bij de Pizzabakkers een gratis tiramisu konden krijgen, om voor of na de film van te genieten!